— 38 —
      Quod si vero ad naturam cogitationis pertineat veras formare
ideas, ut in prima parte ostensum, hic jam inquirendum, quid per
vires et potentiam intellectus intelligamus. Quoniam vero praecipua
nostrae Methodi pars est vires intellectus, ejusque naturam
optime intelligere, cogimur necessario (per ea, quae in hac secunda
parte Methodi tradidi) haec deducere ex ipsa cogitationis, et intellectus
definitione. Sed hucusque nullas regulas inveniendi definitiones
habuimus, et quia eas tradere non possumus, nisi cognita
natura, sive definitione intellectus, ejusque potentia, hinc sequitur,
quod vel definitio intellectus per se debet esse clara, vel nihil
intelligere possumus. Illa tamen per se absolute clara non est; attamen
quia ejus proprietates, ut omnia, quae ex intellectu habemus,
clare, et distincte percipi nequeunt, nisi cognita earum natura: ergo
definitio intellectus per se innotescet, si ad ejus proprietates, quas
clare, et distincte intelligimus, attendamus. Intellectus igitur proprietates
hic enumeremus, easque perpendamus, deque nostris
innatis instrumentis agere incipiamus.
Spinoza TIE 38