— 32 —
      Sic itaque distinximus inter ideam veram, et caeteras perceptiones,
ostendimusque, quod ideae fictae, falsae, et caeterae habeant
suam originem ab imaginatione, hoc est, a quibusdam sensationibus
fortuitis, atque (ut sic loquar) solutis, quae non oriuntur
ab ipsa mentis potentia, sed a causis externis, prout corpus, sive
somniando, sive vigilando varios accipit motus. Vel si placet, hic
per imaginationem, quicquid velis, cape, modo sit quid diversum
ab intellectu, et unde anima habeat rationem patientis; perinde
enim est, quicquid capias, postquam novimus eandem quid
vagum esse, et a quo anima patitur, et simul etiam novimus, quomodo
ope intellectus ab eadem liberamur. Quare etiam nemo miretur,
me hic nondum probare, dari corpus, et alia necessaria, et tamen
loqui de imaginatione, de corpore, et ejus constitutione. Nempe,
ut dixi, est perinde, quid capiam, postquam novi esse quid
vagum, etc.
Spinoza TIE 32